RSM Poland
Języki

Języki

Usługi korporacyjne

Pomysł na rozpoczęcie działalności gospodarczej w Polsce może być prosty, ale założenie przedsiębiorstwa to skomplikowana procedura. Oferujemy kompleksowe usługi dotyczące zakładania spółek i oddziałów w Polsce, obejmujące wsparcie przy wyborze właściwej formy działalności gospodarczej, przygotowanie umowy spółki oraz innych dokumentów rejestracyjnych, a także rejestrację firmy w Krajowym Rejestrze Sądowym i urzędzie skarbowym, jak również pomoc w zgłoszeniu beneficjenta rzeczywistego do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych.

Dla osób/przedsiębiorstw chcących rozpocząć działalność natychmiast, przygotowaliśmy ofertę w pełni zarejestrowanych spółek gotowych na sprzedaż – shelf companies.

Poza rejestracją świadczymy również inne usługi niezbędne dla prawidłowego i zgodnego z obowiązującymi przepisami funkcjonowania przedsiębiorcy zagranicznego, takie jak obsługa ładu korporacyjnego (ang. corporate governance), obsługa księgowa, podatkowa i prawna. Ponadto, wspieramy przedsiębiorców w wypełnianiu codziennych obowiązków o charakterze administracyjnym, oferując usługę sekretariatu korporacyjnego.

W razie podjęcia decyzji o likwidacji spółki/oddziału, oferujemy fachowe wsparcie w zakresie przeprowadzenia postępowania likwidacyjnego przed sądem rejestrowym.

Założenie spółki lub oddziału w Polsce po brexicie – najważniejsze zmiany

25 lutego 2021
Patrycja SZYMAŃSKA
31 grudnia 2020 r. zakończył się okres przejściowy w związku z wystąpieniem Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej. Następstw brexitu w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej jest mnóstwo, a wśród nich znajdują się również te dotyczące zakładania w Polsce spółek handlowych oraz oddziałów spółek brytyjskich.

13 lipca upływa wydłużony termin na zgłoszenie informacji o beneficjencie rzeczywistym do CRBR

10 czerwca 2020
Przypominamy, że wszystkie spółki prawa handlowego wpisane w Krajowym Rejestrze Sadowym przed 13 października 2019 roku mają czas na zgłoszenie informacji o beneficjencie rzeczywistym do CRBR jedynie do 13 lipca 2020 roku.

Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych, czyli jawność ponad wszystko

10 czerwca 2020
Anna LEHMANN
13 lipca 2018 roku zaczęła w Polsce obowiązywać ustawa o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu z dnia 1 marca 2018 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 723 dalej „Ustawa”). Celem tej regulacji było pełne i prawidłowe wdrożenie do polskiego porządku prawnego dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/849 z dnia 20 maja 2015 r. w sprawie zapobiegania wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu. Część przepisów Ustawy weszła w życie dopiero po 18 miesiącach od dnia jej ogłoszenia, tj. 13 października 2019 roku, i znacząco wpłynęła na funkcjonowanie wielu przedsiębiorstw.

Zielone światło dla zdalnych posiedzeń oraz zdalnego podejmowania uchwał przez organy spółek

23 kwietnia 2020
Krzysztof WARAKOMSKI
Tarcza antykryzysowa ma przeciwdziałać paraliżowi odbywania posiedzeń oraz podejmowania uchwał przez organy spółek z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółek akcyjnych w zaistniałej, nadzwyczajnej sytuacji związanej z COVID-19 oraz wywołanej nim sytuacji kryzysowej.

Postępowanie przymuszające – sądy rejestrowe ruszają do boju z zaległościami w składaniu rocznych sprawozdań finansowych

19 czerwca 2019
Krzysztof WARAKOMSKI
Minął już ponad rok od wprowadzenia rewolucyjnych zmian w zakresie sporządzania i składania rocznych sprawozdań finansowych. Dzisiaj, jako że wciąż wiele spółek zarejestrowanych w KRS (szczególnie tych z udziałem obcokrajowców) posiada zaległości w składaniu rocznych sprawozdań finansowych, chcielibyśmy przyjrzeć się orężowi stosowanemu przez sądy rejestrowe w celu egzekwowania obowiązków sprawozdawczych.

Strony