

Microsoft Dynamics 365 Business Central to nowoczesne i kompleksowe rozwiązanie ERP, stworzone z myślą o dynamicznie rozwijających się firmach średniej wielkości. Umożliwia szybkie wdrożenie, łatwą konfigurację i intuicyjną obsługę, dzięki czemu użytkownicy systemu mogą skoncentrować się na rozwoju kluczowych obszarów swojej działalności biznesowej.
Korzyści płynące z wdrożenia Microsoft Dynamics 365 Business Central:
- Kompleksowe zarządzanie firmą;
- Chmurowe rozwiązanie umożliwiające dostęp do danych finansowych w każdym miejscu i czasie;
- Zwiększona produktywność dzięki współpracy z innymi narzędziami Microsoft i systemami zewnętrznymi;
- Kontrola danych finansowych dzięki wymiarom, raportom, KPI, budżetom;
- Ochrona danych dzięki zdefiniowaniu ról użytkowników i szyfrowaniu;
- Automatyzacja procesów dzięki rozwiązaniu AI Microsoft Copilot.

Przewodnik po modułach Microsoft Dynamics 365 Business Central
Microsoft Dynamics 365 Business Central oferuje szeroki zakres funkcjonalności, który odpowiada na realne potrzeby nowoczesnego biznesu. To kompleksowe narzędzie, które usprawni codzienne operacje w każdej kluczowej dziedzinie działalności.
Pozwala na efektywne zarządzanie finansami i prowadzenie pełnej księgowości firmy: od zaewidencjonowania wszystkich procesów gospodarczych, poprzez kontrolę kosztów i przychodów dzięki zdefiniowanym budżetom, zarządzanie środkami trwałymi, ich ewidencję i amortyzację, obsługę i zarządzanie płatnościami, aż po tworzenie sprawozdań finansowych.
Sprawna obsługa procesów sprzedaży i zakupów od chwili złożenia lub otrzymania zamówienia, aż po wystawienie faktury sprzedaży lub zaewidencjonowanie zakupu. Usprawnia zarządzanie zobowiązaniami i należnościami oraz analizę danych sprzedaży i zakupów. Pomaga optymalizować procesy zakupowe i sprzedażowe, chociażby dzięki automatyzacji procesu fakturowania, kontroli kosztów i terminów dostaw.
Zapewnia lepsze zrozumienie klientów i budowanie z nimi długotrwałych relacji. Planowanie i realizację kampanii marketingowych, analizę ich skuteczności i zarządzanie leadami. Pozwala zarządzać danymi kontaktowymi klientów, śledzić historię kontraktów i zgłoszeń serwisowych oraz poprawiać jakość obsługi.
System umożliwia monitorowanie poziomu zapasów, zarządzanie lokalizacjami magazynowymi i optymalizacją przestrzeni magazynowej. Śledzi ruch towarów od przyjęcia, poprzez wydania oraz przesunięcia magazynowe, aż po inwentaryzację.
Planowanie projektów, tworzenie harmonogramów, alokacja zasobów oraz zarządzanie budżetami projektów to podstawowe funkcjonalności w ramach tego modułu. Ponadto system pozwala na monitorowanie realizacji zadań, kontrolę terminów, analizę kosztów projektów oraz efektywności projektów. Umożliwia generowanie raportów z postępów prac w projektach.
System umożliwia prognozowanie zapasów, udostępnia prognozy sprzedaży i spodziewane braki zapasów, co pozwala na automatyczne tworzenie zamówień zakupu. Zapasy można swobodnie przenosić pomiędzy lokalizacjami i kontrolować dostępne ilości zapasów. Moduł pozwala na rejestrowanie potencjalnych dostawców, wysyłanie zapytań i przekształcanie najlepszych ofert na zamówienia.
Zarządzenie procesem rekrutacji od publikacji ofert pracy poprzez selekcję kandydatów, aż do oceny pracowników, zarządzanie wynikami i planowanie ścieżek karier. W tym module zaplanujesz i zrealizujesz programy szkoleń, ocenisz ich skuteczność i zarządzisz rozwojem pracowników.
Zapewnia rejestrowanie zgłoszeń serwisowych, planowanie wizyt serwisowych i zarządzanie harmonogramami i częściami zamiennymi. W ramach obsługi klienta możesz zarządzać umowami serwisowymi, śledzić historię klienta i poprawiać jakość usług. Możesz skuteczniej zarządzić zasobami serwisowymi dzięki alokacji techników i kontrolą kosztów serwisowych.
W ramach tej funkcjonalności zaplanujesz produkcję, zarządzisz zasobami i zadbasz o kontrolę jakości. Moduł pozwala na tworzenie harmonogramów produkcji, zarządzanie zasobami, optymalizację procesów produkcji, ale również monitorowanie dostępności surowców, przeprowadzanie testów jakościowych, analizę wyników i wdrażanie działań naprawczych.
Koszty związane z Microsoft Dynamics 365 Business Central
System Microsoft Dynamics 365 Business Central dostępny jest w modelu SaaS (Software as a Service), co oznacza, że korzystanie z systemu wiąże się z cykliczną opłatą abonamentową za dostęp online. Oprogramowanie działa w bezpiecznym środowisku chmurowym, najczęściej na platformie Microsoft Azure u certyfikowanego dostawcy. Aktualizacje wykonywane są automatycznie – mniejsze co miesiąc, a większe dwa razy do roku – bez potrzeby angażowania użytkowników.
Rodzaj licencji zależy od wersji systemu. W pakiecie Business Central Essentials znajdują się moduły do zarządzania finansami, sprzedażą i zakupami, projektami, łańcuchem dostaw, zasobami ludzkimi, magazynem, a także CRM. Licencja użytkownika Business Central Premium obejmuje wszystkie wspomniane wyżej obszary funkcjonalne, a także moduły z zakresu zarządzania produkcją i serwisem.
D365 Business Central – licencje dla użytkowników
Pełna licencja
Dostęp bez ograniczeń w ramach licencji Essentials lub Premium.
Team Member
Pozwala na odczyt danych w ramach licencji Essentials lub Premium.
Dostęp Device
Dostęp do wybranych funkcjonalności jest dzielony przez kilku użytkowników, np. operacje magazynowe.
Użytkownik M365
Przeglądanie list i kartotek tylko w ramach odczytu w aplikacji Microsoft Teams.
Dlaczego warto wybrać RSM?
RSM Poland jest firmą z wieloletnim doświadczeniem na polskim rynku, a w skład naszego zespołu wchodzą nie tylko programiści i konsultanci ERP, a także specjaliści z zakresu księgowości i payrollu, podatków, prawa i audytu. Posiadamy certyfikaty ISO potwierdzające należytą ochronę danych wrażliwych naszych klientów.
Jesteśmy oficjalnym Partnerem Microsoft Dynamics w Polsce i nasz zespół ITC posiada bogate doświadczenie we wdrożeniach systemów ERP u naszych klientów. Zapewniamy sprawną realizację projektów wdrożeniowych D365 dzięki zastosowaniu metodologii Microsoft Dynamics Sure Step – zestawu zdefiniowanych faz i procesów, które zapewniają ustrukturyzowany, przejrzysty i efektywny proces wdrożeniowy, uwzględniający zarówno aspekty biznesowe, jak i techniczne wdrożenia oprogramowania ERP.
Zapewniamy możliwość integracji systemu ERP z Copilot – nowoczesnym systemem automatyzacji wspomaganym przez sztuczną inteligencję. Copilot oferuje szeroki zakres funkcjonalności pomagających w optymalizacji przepływu pracy i zwiększeniu produktywności. Może zautomatyzować powtarzalne zadania, usprawnić tworzenie treści, analizę danych, a także komunikację. Microsoft Dynamics 365 Business Central można także w łatwy sposób zintegrować z Power BI – narzędziem analitycznym firmy Microsoft służącym do wizualizacji danych. Platforma ta umożliwia przekształcanie danych w wizualizacje i interaktywne raporty za pomocą zaawansowanych narzędzi do analizy danych, możliwości sztucznej inteligencji i intuicyjnego narzędzia do tworzenia raportów.
Nasze wsparcie nie ogranicza się wyłącznie do procesu wdrożenia oprogramowania Dynamics 365 Business Central w Państwa firmie. Oferujemy także dopasowane do indywidualnych potrzeb szkolenia i wsparcie dla użytkowników końcowych tego systemu. Szkolenia przeprowadzane są przez wykwalifikowanych konsultantów ERP z RSM Poland, którzy rozumieją wyzwania związane z obsługą rozbudowanych systemów do planowania i zarządzania zasobami przedsiębiorstw i zadbają o to, aby mogli Państwo zmaksymalizować korzyści i zwiększyć efektywność korzystania z tego oprogramowania.
Nasi specjaliści
Chcesz wiedzieć więcej? Pokażemy Ci Microsoft D365 Business Central w działaniu. Bezpłatnie.
Chcesz wiedzieć więcej? Pokażemy Ci Microsoft D365 Business Central w działaniu. Bezpłatnie.
Uzupełnij formularz, a ekspert RSM skontaktuje się z Tobą
Uzupełnij formularz, a ekspert RSM skontaktuje się z Tobą
Uzupełnij formularz, a ekspert RSM skontaktuje się z Tobą