

Pakiet lokalizacyjny dla Microsoft Dynamics 365 Business Central to wszechstronna aplikacja, która rozszerza standardową funkcjonalność tego oprogramowania ERP o rozwiązania dostosowujące system do polskich wymagań prawnych, księgowych i podatkowych.
Aplikacja Polish Localization została oparta na technologii i funkcjonalnościach systemu Microsoft Dynamics 365 Business Central – nowoczesnego rozwiązania ERP, które wspiera codzienne zarządzanie małymi i średnimi firmami. Business Central umożliwia automatyzację oraz optymalizację procesów biznesowych w kluczowych obszarach działalności, zapewniając większą efektywność i lepszą kontrolę operacyjną. Lokalizacja przygotowana została z myślą o polskich użytkownikach systemu Dynamics 365 Business Central i firmach prowadzących działalność w Polsce, którym zależy na tym aby działać w zgodzie z wymaganiami prawnymi i księgowymi wynikającymi z polskich przepisów.
Lista funkcjonalności aplikacji Polish Localization dla Microsoft Dynamics 365 Business Central
FUNKCJONALNOŚĆ
- Generowanie Bilansu i Rachunku zysków i strat
- Tworzenie kategorii kont
- Szablony numeracji
- Wycena bilansowa różnic kursowych dla kont bankowych, kasy, zobowiązań i należności
- Kalkulacja różnic kursowych, także w trybie testowym
- Integracja z kursami walut NBP
- Korekta zapisu poprzez storno czerwone lub strono czarne




FUNKCJONALNOŚĆ
- Wystawianie faktur sprzedaży, faktur korygujących sprzedaż, faktur pro forma i faktur zaliczkowych
- Możliwość wystawienia jednej faktury korygującej sprzedaż dla kilku faktur sprzedaży
- Ujęcie wartości sprzed i po korekcie oraz określenie przyczyny korekty
- Seria numeracji dla dostawców i odbiorców
- Obsługa potwierdzeń sald dla dostawców i odbiorców
- Integracja z bazą Regon




FUNKCJONALNOŚĆ
- Wbudowana klasyfikacja PKWiU z 2016 r.
- Generowanie deklaracji Intrastat z dodatkowymi polami w zależności od wymogów statystycznych i eksport deklaracji w formacie xml
- Generowanie Dokumentu Inwentaryzacji z ujęciem ilościowym i wartościowym zapasów i podpisami osób odpowiedzialnych, jako potwierdzenie zakończenia procesu inwentaryzacji
- Definiowanie domyślnych kodów głównej gospodarczej grupy księgowej dla nadwyżek i niedoborów wynikających z inwentaryzacji

FUNKCJONALNOŚĆ
- Zestawienie obrotów i sald
- Dzienniki K/G, Dzienniki należności i zobowiązań – lista transakcji chronologiczna
- Raporty K/G analityczne i syntetyczne
- Raport K/G – wydruk dekretu księgowego zaksięgowanego dokumentu
- Raport K/G zakupy i sprzedaż – pokazuje zaksięgowane transakcje sprzedaży/ zakupu ze szczegółowymi informacjami
- Analiza wiekowania należności/zobowiązań – w formie tabelarycznej, z opcją filtrowania
- Analiza wiekowania zapasów – w ujęciu wartościowym i ilościowym w czterech dowolnie wybranych okresach




FUNKCJONALNOŚĆ
- Księgowanie operacji kasowych i bankowych w walucie krajowej i w walutach obcych
- Obsługa kursów wymiany FIFO, LIFO, średnioważona
- Eksport poleceń przelewu do banku i import wyciągów bankowych do systemu, po zainstalowaniu aplikacji Electronic Banking


FUNKCJONALNOŚĆ
- Raporty dotyczące środków trwałych: kartoteki środków trwałych ze szczegółowymi danymi, raport OT , tabele amortyzacyjne wg grup środków trwałych, raport sprzedanych / zlikwidowanych środków trwałych, lista inwentaryzacji środków trwałych raport po wycenie środków trwałych na potrzeby sprawozdania finansowego
- Raporty statystyczne DNU-K/DNU-R z kodami statystycznymi na potrzeby sprawozdania o międzynarodowej wymianie usług




FUNKCJONALNOŚĆ
- Mechanizm podzielonej płatności obsługiwany dla faktur zakupu i sprzedaży
- Obsługa w oparciu o kody PKWiU i klauzule VAT
- Możliwość domyślnego zdefiniowania obowiązku split payment powyżej określonej kwoty
- Mechanizm sam dokonuje podziału kwoty na netto i VAT dla faktur sprzedaży i faktur zakupu (a także korekt i zamówień), które obowiązkowo podlegają split payment w przypadku spełnienia ustawowych warunków
FUNKCJONALNOŚĆ
- Pełna obsługa podatku VAT należnego i naliczonego, WNT i WDT, VAT niepodlegającego odliczeniu, VAT z częściowym odliczeniem, VAT z odwrotnym obciążeniem i VAT od nieodpłatnego przekazania
- Generowanie rejestrów VAT
- Arkusz rozliczenia VAT, dzięki któremu użytkownik posiada kontrolę nad: przekładaniem
i realizacją podatku, zmianą daty obowiązku, pomijaniem VAT w ewidencji, zmianą kursu dla odwrotnego obciążenia - Komplet atrybutów VAT wymaganych przez MF - system umożliwia zmianę atrybutów VAT na zaksięgowanych dokumentach
- Raport transakcji do których nie było prawa do odliczenia VAT w danym okresie
- Weryfikacja rachunku bankowego na białej liście i statusu VAT podatnika
- Generowanie deklaracji VAT_UE z uwzględnieniem typów transakcji trójstronnej i dla określnych okresów VAT w formie xml


FUNKCJONALNOŚĆ
- Generowanie raportów w formacie xml JPK_VAT (JPK_7M/ JPK_7K), JPK_FA, JPK_WB, JPK_KR, JPK_MAG, JPK_KR_PD, JPK_ST_KR
- Ustawienia zgodne z wytycznymi MF
- Możliwość zdefiniowania automatycznego generowania raportów JPK
- Możliwość oznaczenia kont KG atrybutem na potrzeby JPK_KR_PD
- Wybór wersji JPK przy generowaniu raportu
- Wysyłka do urzędu za pomocą aplikacji dostępnej z MF (JPK CLIENT WEB) lub za pomocą innego zewnętrznego programu
- System zapisuje historyczne JPK_VAT z deklaracjami i umożliwia ponowną ich wysyłkę w razie konieczności

FUNKCJONALNOŚĆ
- Obsługuje proces wysyłania faktur sprzedaży i pobierania faktur zakupu
- Zapewnia komunikację z systemem KSEF z wykorzystaniem sesji interaktywnych
- Uwierzytelnienie za pomocą tokenu
- Obsługę obecnej struktury logicznej
- Możliwość ręcznego dopisania opcjonalnych danych
- Weryfikację faktur sprzedaży podczas księgowania pod względem zgodności pliku XML ze wzorcową strukturą logiczną e-Faktury w formacie xml
- Możliwość pomijania wskazanych dokumentów lub nabywców
- Ograniczenie do wysyłki zaksięgowanych w systemie faktur
- Import ustrukturyzowanych faktur zakupu
- Umieszczenie pobranych faktur w rejestrze importu
- Pobranie i odczyt UPO
Opcjonalne aplikacje
Aplikacja ta stanowi rozszerzenie standardowej funkcjonalności bankowości elektronicznej w systemie ERP Microsoft Dynamics 365 Business Central. Moduł umożliwia integrację systemu z bankami, ułatwiając codzienne operacje finansowe w Business Central, dzięki usprawnieniu obsługi przelewów do banków i importu wyciągów bankowych, a także rozliczaniu płatności w Business Central.
Moduł Electronic Banking dedykowany jest zarówno firmom prowadzącym działalność w jednym kraju, jak i firmom globalnym. Rozszerzenie to zostało zaprojektowane z myślą o pełnej integracji z pakietem lokalizacyjnym dla D365 Business Central.
Aplikacja Electronic Banking jest dostępna w dwóch wersjach:
- Electronic Banking Base App – obsługuje wysłanie poleceń przelewu do banku, a następnie pobranie wyciągów bankowych i ich mapowanie w systemie.
- Electronic Banking Extension – opcja zalecana, gdy występuje obsługa banków z różnych krajów, z różnymi interfejsami, w tym obsługą split payment.
Funkcjonalności dostępne w ramach aplikacji Bankowość elektroniczna:
- Wsparcie polskich banków (MT940, SEPA)
- Współpraca z większością globalnych banków
- Obsługa split payment
- Walidacja z wykazem czynnych podatników VAT
- Łatwa integracja z polską lokalizacją
- Obsługa formatów: SEPA, XML, MT, CSV
- Bezpośrednia komunikacja po web serwisach
- Bezpośrednia komunikacja z SFTP
- Łatwiejsza obsługa bankowości: eksport propozycji płatności do banku, import wyciągów bankowych z automatycznym mapowaniem, rejestr operacji bankowych, możliwość dodawania kolejnych banków do obsługi
- Dostępne interfejsy dla banków: Alior, BGK, BNP Paribas, Citi Handlowy, Credit Agricole, Danske Bank, Deutsche Bank, HSBC, ING, Millennium, mBank, Nest Bank, Pekao SA, PKO BP, Santander, SEB, Societe Generale, Bank of America, Bank Spółdzielczy Krokowa


Master Data Management System to rozszerzenie Microsoft Dynamics 365 Business Central, stworzone z myślą o międzynarodowych organizacjach wielooddziałowych. Aplikacja umożliwia centralne zarządzanie kluczowymi danymi i ich synchronizację pomiędzy spółkami zależnymi, eliminując niespójności i wspierając jednolitą politykę operacyjną. Dzięki standaryzacji danych firmy zyskują lepszą kontrolę nad procesami, większą efektywność operacyjną oraz solidne podstawy do dalszej cyfrowej transformacji.
Funkcjonalności dostępne w ramach aplikacji Master Data Management System:
- Zarządzanie danymi master w ramach połączonych spółek w jednej organizacji
- Łatwość kopiowania dostawców / odbiorców / kont / wymiarów / ról użytkowników pomiędzy podmiotami
- Łatwość założenia kolejnej spółki
- Lepsza komunikacja pomiędzy spółkami
- Standaryzacja procesów w całej organizacji
- Szybkie i standardowe raportowanie we wszystkich spółkach
- Łatwe zarządzanie usługami
- Możliwa implementacja scentralizowanych zakupów


Dlaczego RSM Poland to właściwy wybór dla Twojej firmy?
RSM Poland to jeden z wiodących partnerów Microsoft Dynamics 365 Business Central w Polsce. Nasz zespół tworzą wykwalifikowani specjaliści – certyfikowani konsultanci i programiści systemu Business Central, a także doświadczeni doradcy podatkowi, księgowi i audytorzy, którzy doskonale rozumieją zawiłości polskich przepisów.
Oferujemy kompleksowe wsparcie przy wdrożeniu pakietu lokalizacyjnego dla Dynamics 365 Business Central oraz pomoc po zakończeniu projektu. Nasi eksperci pomogli już wielu firmom usprawnić kluczowe procesy biznesowe i osiągnąć zakładane cele. Wspieramy przedsiębiorstwa z różnych branż i sektorów, dostosowując nasze rozwiązania do ich indywidualnych potrzeb.
Napisz do nas
Napisz do nas
Uzupełnij formularz, a ekspert RSM skontaktuje się z Tobą
Uzupełnij formularz, a ekspert RSM skontaktuje się z Tobą
Uzupełnij formularz, a ekspert RSM skontaktuje się z Tobą