Poland
Języki

Sprawne reagowanie na trudy minionego roku zapewniło RSM globalny wzrost o 9,2%

RSM, wiodąca sieć doradcza i audytorska, skoncentrowana na obsłudze średniej wielkości przedsiębiorstw, ogłosiła globalne przychody w wysokości 6,3 mld USD w 2020 roku, co stanowi wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 9,2% przy średnich kursach wymiany (i 9,5% przy stałych kursach wymiany). Sieć zwiększyła również zatrudnienie do 48 000 osób w 120 krajach na całym świecie.

  • Globalne przychody wzrosły z 5,7 mld USD do 6,3 mld USD
  • Przychody z usług konsultingowych wzrosły o 15%, ponieważ firmy członkowskie aktywnie wspierały klientów w obliczu pandemii
  • Przyjęto nowe firmy członkowskie w Danii, Chile, Paragwaju, Zambii i Kazachstanie
  • Otwarto 12 nowych biur, a globalne zatrudnienie wyniosło 48.000 osób

Największy, 15% wzrost przychodów odnotowano w sektorze usług konsultingowych. Było to wynikiem rosnącego zapotrzebowania na doradztwo biznesowe i zarządcze, doradztwo IT oraz zarządzanie ryzykiem. RSM wspierało liderów średniej wielkości przedsiębiorstw w obliczu pandemii, reorganizacji działalności biznesowej, a także cyfryzacji infrastruktury.

Pozyskanie znaczących klientów na usługi audytorskie w roku 2019 przyczyniło się do 10% wzrostu przychodów z audytu w roku ubiegłym. Usługi audytorskie zostały dodatkowo ulepszone dzięki wprowadzeniu innowacyjnego narzędzia do współpracy online, które nie tylko poprawiło jakość obsługi klienta, umożliwiło zwiększenie wydajności w zakresie audytu, usług poświadczających i doradczych, ale też dało większe możliwości w zakresie zintegrowanej analizy danych.

Odnotowując 6% wzrost globalnych przychodów w sektorze usług podatkowych, napędzany głównie usługami doradztwa biznesowego, zespół podatkowy RSM szybko zmobilizował się, aby pomagać klientom w rozwiązywaniu coraz bardziej złożonych problemów w ciągle zmieniającym się otoczeniu prawnym w następstwie kryzysu COVID-19. Dostrzegliśmy również zwiększone zapotrzebowanie na doradztwo w zakresie stosowania rządowych pakietów pomocowych, możliwości w zakresie fuzji i przejęć w przypadku transakcji strategicznych, a także, w drugiej połowie roku, restrukturyzacji i wsparcia transakcji, kiedy to firmy szukały rozwiązań naprawczych.

Jean Stephens, Global Chief Executive Officer, skomentowała:

„Rok 2020 był trudnym rokiem, ale nasz rozwój odzwierciedla zwinność i odporność, jaką wykazaliśmy się w obliczu przeciwności, dostosowując naszą infrastrukturę cyfrową do szybkich zmian, podejmując świadome decyzje i stawiając na pierwszym miejscu dobro naszych współpracowników, a także bezpieczeństwo biznesu naszych klientów.”

„W czasach, gdy firmy stoją przed wyzwaniem transformacji, nadal koncentrujemy się na dostarczaniu innowacyjnych, wysokiej jakości usług i rozwiązań, które pomogą naszym klientom na nowo zdefiniować przyszłość”.

Wzrost wspierany przez sprawną i solidną reakcję na pandemię

Na początku pandemii firmy członkowskie RSM przedstawiły czteroczęściowy schemat, zarówno zarządzania wewnętrznego, jak i podejścia do obsługi klienta, aby móc przejść przez różne fazy kryzysu – reakcję, opór, reaktywację i przeprojektowanie. Traktując priorytetowo bezpieczeństwo i wsparcie współpracowników, klientów i społeczności, operacje biznesowe RSM zostały szybko zdigitalizowane, co ułatwiło zdalną współpracę i zapewniło niezakłóconą ciągłość biznesową.

Wprowadzono nową, dedykowaną globalną platformę do zarządzania wiedzą, umożliwiającą szybkie przejście od nauczania bezpośredniego do nauki online, dodatkowo wzbogacającą nowe sposoby pracy, w tym umożliwiającą dzielenie się najnowszymi spostrzeżeniami branżowymi, szkoleniami z zakresu przywództwa, IT oraz najlepszymi praktykami dotyczącymi poszczególnych sektorów usług.

Aby kształtować i rozwijać przyszłość w zakresie usług cyfrowych dla klientów RSM, utworzono specjalną grupę zadaniową ds. usług cyfrowych, która opracowywać będzie nowe rozwiązania technologiczne dostosowane do potrzeb średniej wielkości przedsiębiorstw. Zorganizowano serię wewnętrznych wirtualnych szkoleń i konferencji, aby wykorzystać kreatywność i myślenie lateralne globalnych zespołów RSM w celu zebrania pomysłów i ukształtowania rozwiązań dla klientów.

Kolejne ważne wydarzenia w ciągu roku to mianowanie pierwszego w RSM Globalnego Lidera ds. Różnorodności i Integracji, a także utworzenie nowej roli – Dyrektora Operacyjnego – odzwierciedlającej rozwój infrastruktury RSM w ostatnich latach i mającej na celu umocnienie pozycji RSM jako jednej z wiodących na świecie sieci doradczych i audytorskich.

Patrząc w przyszłość

Jean Stephens podsumowała:

„Inspirujące było obserwowanie, jakim poczuciem wspólnoty wykazywały się nasze firmy członkowskie i zespoły w ciągu tego roku. Jestem niezwykle dumna ze sposobu, w jaki wspieraliśmy klientów w tym niezwykłym czasie”.

„W rok 2021 wkraczamy z mocną pozycją. Niemniej, doskonale zdajemy sobie sprawę, że – podobnie jak w przypadku firm na całym świecie – nasze firmy członkowskie, klienci i społeczności odczują istotny wpływ trwałych i ciągłych skutków pandemii.”

„W obliczu niepewności i wielu wyzwań związanych z pandemią skorzystaliśmy z okazji, aby zastanowić się i na nowo zdefiniować sposób współpracy, wykorzystanie odpowiedniej technologii, pozostawanie w kontakcie i celowe kształtowanie wspólnej przyszłości. Są to tematy, na których skupiamy się, myśląc o zmieniającym się świecie i strategicznym planie działania RSM do 2030 roku”.