RSM Poland
Języki

Języki

Blog: Piotr NOWATKOWSKI

27 stycznia 2016

Szacunkowa wartość rynku odzieży i obuwia w Polsce w 2014  r. wyniosła 7,3 miliarda euro[1] i była wyższa w stosunku do roku poprzedniego o 5,6%. Segment odzieżowy odnotował wzrost o 5,9%, wobec 4,5% wzrostu segmentu obuwniczego. W roku 2014 większość firm z branży rozwinęła sieci sprzedaży, co w połączeniu z rosnącym popytem przełożyło się na wzrost przychodów.

9 listopada 2015

OZE powinny stanowić w najbliższych latach  jeden z najprężniej rozwijających się obszarów gospodarki w Polsce, co wynika również z faktu, że rynek ten – w porównaniu z innymi krajami UE – u nas dopiero raczkuje. Możliwości wzrostu są zatem znacznie większe w stosunku do względnie nasyconych rynków Europy Zachodniej.

7 sierpnia 2015

Przeglądając ostatnio sieć, natknąłem się na ciekawy raport poświęcony współpracy gospodarczej i handlowej pomiędzy Polską a Włochami. Wśród wielu interesujących danych przywołanych w publikacji, moją szczególną uwagę przykuły te odnoszące się do wielkości włoskich przedsiębiorstw inwestujących w Polsce.

9 czerwca 2015

W dzisiejszym poście chciałbym podzielić się z Państwem wrażeniami ze spotkania z przedstawicielami Stowarzyszenia A+network, w którym uczestniczyłem 17 kwietnia br. w Bolonii. Spotkanie było poświęcone Polsce i możliwościom, jakie ona stwarza dla inwestorów zagranicznych, w tym konkretnym przypadku włoskich.

4 maja 2015

Dla przedsiębiorcy chcącego podjąć działalność gospodarczą w Polsce bardzo istotne znaczenie ma kompletność rejestracji. Z dniem 1 grudnia 2014 r. weszły w życie przepisy, które mają uprościć rejestrację podmiotu w urzędzie skarbowym i urzędzie statystycznym. W istocie, wraz z wydaniem postanowienia o wpisie w KRS nastąpi wpis spółki do ewidencji podatników (NIP) oraz Krajowego Rejestru Urzędowego Podmiotów Gospodarki Narodowej (REGON). Przedsiębiorca będzie mógł działać.

1 marca 2015

Wybór formy prowadzenia działalności jest niezwykle istotny dla każdego przedsiębiorcy. Zanim zatem podejmiemy tę decyzję, warto zapoznać się ze wszystkimi konsekwencjami jakie ze sobą niesie. Jeśli jesteśmy polskim przedsiębiorcą, kwestia – przynajmniej w teorii – wydaje się prosta: Internet (wpisów mnóstwo, tylko którym z nich dać wiarę?), znajomi z ich doświadczeniami, wreszcie telefon do urzędu w celu rozpoznania tematu zakładania firmy od strony praktycznej (jakie formularze złożyć, gdzie i ile zapłacić?).