RSM Poland
Języki

Języki

Wpisy z lipca 2015

RSS

27 lipca 2015
Przemysław POWIERZA

Bardzo często podczas spotkań z naszymi Klientami z Niemiec padają komentarze pod adresem polskiej rzeczywistości gospodarczej. Słyszymy, że w momencie wjazdu do Polski przybysza z zagranicy ogarnia wrażenie dynamiki – wiele się u nas dzieje: liczne budowy, modernizacje, remonty… a do tego na każdym kroku spotkać można energiczne osoby, mimo typowo polskiego narzekactwa, z optymizmem patrzące w przyszłość. Czuje się sporo dobrych chęci, które – wbrew przysłowiu – przekładają się na wspólny sukces. Zgliszcz, o których mowa w światku politycznych przepychanek, jakoś nie widać – jak okiem sięgnąć. Tylko skąd ta ekscytacja polską dynamiką właśnie u Niemców?

20 lipca 2015
Leszek WOZIŃSKI

Błąd w sprawozdaniu finansowym może przytrafić się każdej jednostce gospodarczej. Często zostaje on wykryty dopiero po podpisaniu, a nawet zatwierdzeniu sprawozdania finansowego. Zgodnie z Krajowym Standardem Rachunkowości nr 7, wszystkie podmioty mają obowiązek korygowania wykrytych błędów, bez względu na to czy dotyczą one bieżącego roku obrotowego, czy też lat poprzednich.

13 lipca 2015
Dawid STOLAREK

Działalność gospodarcza nieustannie wiąże się z przewidywaniem przyszłości. To właśnie przyszłość, a nie stan obecny, decyduje o powodzeniu wszelkich przedsięwzięć gospodarczych. To, czy okażą się one dochodowe i odniosą sukces rynkowy, wynikać będzie z umiejętności przewidywania warunków, jakie będą panować na szeroko pojętym rynku w następnych latach. Jaki będzie wzrost gospodarczy, czy intersująca nas branża będzie musiała stawić czoła agresywnej konkurencji, jak zmieniać się będą gusta i postawy konsumentów, w jakim otoczeniu prawnym przyjdzie nam funkcjonować? Pytania można mnożyć w zasadzie w nieskończoność. Co zatem zrobić, aby poprawić jakość formułowanych prognoz ekonomicznych, a tym samym zwiększyć szanse na osiągnięcie celów postawionych przed realizowanym przedsięwzięciem biznesowym?

6 lipca 2015
Adam KOŁODZIEJCZYK

Tym razem chciałbym napisać parę słów o opłatach, jakie dość często można spotkać w branży usług hotelowych. Chodzi mi o opłaty z tytułu odwołania lub niewykorzystania rezerwacji oraz ich rozliczenie na gruncie podatku od towarów i usług (dalej: VAT). Szczególną uwagę chciałbym zwrócić na tzw. attrition fee, czyli opłatę za zarezerwowane, ale niewykorzystane pokoje hotelowe.